קרן החירום של שומרים נסגרת: הקרן חילקה מעל 160 מענקים

עדכון: קרן החירום שהוקמה על ידי שומרים במטרה לסייע לעיתונאים ועיתונאיות שמסקרים את המלחמה מהחזית הגיעה למכסת המענקים שלה. הקרן חילקה מעל 160 מענקים ופועלת לגיוס נוסף במטרה לפתוח אותה שוב. במידה שכך, תצא על כך הודעה נפרדת

*הפניה מנוסחת בלשון זכר או רבים מטעמי נוחות ומיועדת לגברים ונשים כאחד*

המתקפה חסרת התקדים של חמאס ב-7 לאוקטובר, גבתה וממשיכה לגבות ממדינת ישראל ומהחברה הישראלית מחיר כבד. למעלה מ-1,400 בני אדם איבדו את חייהם, יותר מ-5,400 נפצעו וכ-230 שבויים, וביניהם גברים, נשים וילדים מוחזקים בעזה. הזוועות הבלתי נתפסות שבוצעו נגד אזרחי ישראל באזורי הדרום זעזעו את המדינה ואת העולם.

מאז פריצתה של מלחמת "חרבות ברזל", באותה שבת רצחנית, עיתונאים וצוותי התקשורת נמצאים בחזית, מסכנים את חייהם ועובדים ימים כלילות כדי לסקר בזמן אמת את אירועי המלחמה המתפתחים, לחשוף את התמונות, הצלילים והסיפורים הקשים, ולהביא אותם לציבור הרחב. הם פועלים ללא לאות פעמים רבות תוך סיכון חיים, ותוך חשיפה מתמדת לסיפורים הקשים ביותר ולזוועות המלחמה. הם מתמודדים לא רק עם סכנה פיזית מוחשית אלא גם עם המחיר הרגשי והנפשי הכבד מנשוא של עבודתם. 

שומרים – המרכז לתקשורת ודמוקרטיה בישראל (חל"צ), הינו גוף תקשורת עצמאי, ללא מטרות רווח שקם במטרה לחזק את העיתונות החוקרת בישראל ולעבוד בשיתוף פעולה עם כלי תקשורת בישראל ובעולם. 

מתוך רצון לסייע לקהילת העיתונאים בישראל, שומרים בשיתוף פעולה ייעודי עם תומכיו, הקים קרן אד הוק, שתעניק מענקי תמיכה לעיתונאים ועיתונאיות הנמצאים בחזית. 

הקרן נועדה לסייע לעיתונאים ועיתונאיות ישראלים, מחזיקי תעודת לע"מ, צלמים, צלמי וידאו וטכנאי סאונד הפועלים באזורי לחימה באזורי הדרום והצפון. הקרן תעניק מענק תמיכה חד פעמי בסך של 8,000 ש"ח לעיתונאים שיעמדו בתנאי הסף. 

מענק סיוע לעיתונאים וצוותי תקשורת המסקרים את מלחמת "חרבות ברזל" על סך 8,000 ש"ח, מטעם שומרים - המרכז לתקשורת ודמוקרטיה (חל"צ), ניתן לעיתונאים ואנשי תקשורת אשר עומדים בדרישות הבאות:

  1. אזרח ותושב ישראל.
  2. מחזיק תעודת עיתונאי של לשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ). 
  3. מסקר/סיקר את מלחמת "חרבות ברזל" מאזורי הלחימה בעוטף עזה ובגבול הצפון. 

את הבקשות שיוגשו תבחן ועדה מאשרת מטעם שומרים. בוועדה לא יהיו חברים עיתונאים ו/או אנשי תקשורת והיא תשמור על דיסקרטיות ופרטיות מלאה של הפונים. שמותיהם של מבקשי ומקבלי המענקים לא יפורסמו והם לא יתבקשו להשתתף בשום אירוע סביבם.

עדכון לגבי סגירת קרן החירום של שומרים.

קרן החירום שהוקמה על ידי שומרים במטרה לסייע לעיתונאים ועיתונאיות שמסקרים את המלחמה מהחזית הגיעה למכסת המענקים שלה. הקרן חילקה מעל 160 מענקים ופועלת לגיוס נוסף במטרה לפתוח אותה שוב. במידה שכך, תצא על כך הודעה נפרדת.

שומרים מודה לתומכים הרבים על תרומתם האדיבה
לקרן החירום לעיתונאים המסקרים את המלחמה מהחזית:

Charles H. Revson Foundation

Laura and Gary Lauder Family
Venture Philanthropy Fund

Jewish Federations of North America

UJA-Federation New York

Jewish Community Federation of San Francisco

Leon Levy Foundation

The David Berg Foundation

Marc and Lauren Shenfield